інформація по тел.:

+38 (057) 725-56-06;   +38 (057) 725-56-28

м.Харків, вул. Роганська, 130А

Приймаємо: Пн – Пт: 8:00 – 20:00
Сб: 8:00 – 19:00
НД: працює черговий лікар 8:00-19:00

З А П И С А Т И С Я    до лікаря

+38 (057) 725-56-08

+38 (057) 725-56-09

+38 (057) 725-56-29

та/або звернутися до реєстратури поліклініки

 

 

 

Корисно знати

Хто такий лікар первинної медичної допомоги?

Це фахівець, який володіє повною інформацією про ваше здоров’я і може визначити, на якій стадії потрібне втручання профільного фахівця. Головне завдання лікаря ПМП – вчасно запобігти захворюванню або виявити його на ранній стадії. Якщо раніше пацієнт міг відразу піти до профільного фахівця з власної ініціативи, то вже з липня для цього йому буде необхідна довідка лікаря ПМП.

Сімейний лікар повинен обслуговувати всю родину?

Не обов’язково. Кожен з членів сім’ї може вибрати фахівця окремо. Тому сімейний лікар – це, скоріше, загальна назва.

Як вибрати сімейного лікаря?

У МОЗ рекомендують скористатися “сарафанним радіо” – порадитися з друзями, знайомими, відвідати найближчу до місця проживання лікарню, посидіти в черзі, послухати, що говорять про конкретного лікаря, а вже потім зробити свій вибір. Також можна спиратися на власний досвід: якщо медик, у якого ви лікувалися раніше, цілком вас влаштовує, то договір можна укласти з ним.

Чи залежить вибір лікаря від прописки?

Відповідно до закону, вибрати фахівця можна незалежно від місця реєстрації пацієнта, проживання або сплати обслуговування. Головним принципом вибору, за версією МОЗ, є бажання лікуватися саме у цього лікаря і обов’язкове підключення установи, в якій він працює, до системи “Електронне здоров’я” (дані про кожного пацієнта відтепер будуть зберігатися не в папках або електронних коробках, як це було раніше , а в електронній системі). Перевірити інформацію про підключення медустанови можна в реєстратурі, у лікаря, на сайті https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/ або ж за допомогою спецнаклейкі “Тут можна вибрати свого лікаря”.

Для чого підписувати декларацію з лікарем?

Декларація – це документ, який засвідчує бажання пацієнта обслуговуватися саме у цього фахівця. Тому підписуючи її, ви повідомляєте державі через Національну службу охорони здоров’я (НСЗУ), що кошти за ваше обслуговування повинні надходити саме до цієї медустанови. Декларація фактично є формою заяви.

Які документи потрібні для підписання декларації?

Пацієнту необхідно взяти з собою паспорт, ідентифікаційний номер та мобільний телефон. Для підписання декларації для дитини вам також знадобиться свідоцтво про її народження.

Чи потрібно заздалегідь записуватися на укладення декларації?

Попередній запис не потрібний. Процедуру підписання декларації кожен заклад первинної медичної допомоги визначає самостійно. Наприклад, це може відбуватися у звичайному режимі роботи медустанови, а можуть бути визначені окремі години.

Хто повинен вносити дані в систему?

У кожній підключеній до “Електронного здоров’юя” установі буде визначено уповноважену особу, яка вносить дані (це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар). Для процедури знадобиться комп’ютер, інтернет і принтер (для роздруківки декларацій). Їх повинно забезпечити медустанова. Пацієнту досить просто прийти з документами.

Як буде відбуватися підписання декларації?

Ви заявляєте в реєстратурі про своє бажання підписати декларацію. Уповноважений працівник медустанови вводить ваші дані в електронну систему, після чого на ваш мобільний телефон прийде повідомлення з кодом, який потрібно продиктувати. З електронної системи роздрукують декларацію з вашими даними, ви уважно перевіряєте їх (при необхідності можна внести зміни), підписуєте два примірника. Один ви забираєте собі, інший залишається в медустанові. Працівник медзакладу підтверджує вашу декларацію електронним підписом і направляє її в е-систему.

Чи може лікар відмовити вам у підписанні декларації?

Така ймовірність існує тільки в тому випадку, якщо лікар уже набрав оптимальну кількість пацієнтів. Сімейний лікар може обслуговувати 1,8 тис. пацієнтів, терапевт – 2 тис., педіатр – 900. Виняток становлять лікарі, які працюють у селах. Їм доведеться обслуговувати навіть 2 тис. людей. У МОЗ обіцяють, що без медичної допомоги не залишиться ніхто.

Як підписати декларацію бабусі без телефону, інваліда або дитині з інтернату?

Замість дитини, яка не має батьків, підписати декларацію може опікун (або інша уповноважена особа), до інвалідів і бабусь без телефонів, як запевняють в МОЗ, може прийти додому представник медустанови зі своїм засобом зв’язку і допомогти в укладанні договору.

Чи надасть лікар ПМП допомогу без підписаної декларації?

У медичній допомозі пацієнту не відмовлять, однак підписати декларацію відразу ж після першого прийому йому все одно запропонують. З 2020 року (коли вже реформа запрацює на всіх ланках) потрапити до спеціалізованих лікарів без направлення від лікаря ПМП (за державний рахунок) пацієнт не зможе. Або він підписує декларацію і вже з напрямком безкоштовно йде до хірурга, гінеколога, травматолога і т. п., Або ж самостійно оплачує їх послуги.

А якщо зламав ногу?

Послуги невідкладної або екстреної медичної допомоги будуть покриватися державою на 100%.

Чи зможе пацієнт змінити лікаря?

Декларація не є юридичним документом і не підписується “на все життя”. Вона діє до тих пір, поки пацієнт не вирішить змінити свого лікаря (якщо його, скажімо, не влаштовує якість послуг, що надаються). Пацієнт зможе укласти декларацію з іншим медиком, при цьому не анулюючи попередній договір. Зміни автоматично зафіксуються самі – відразу після підписання нової декларації.

З якими питаннями можна звертатися до лікаря первинної ланки?

Пацієнт може звертатися до лікаря з будь-якими питаннями, пов’язаними зі здоров’ям.

Лікар ПМП буде спостерігати за вашим станом здоров’я, ставити діагнози і лікувати найбільш поширені хвороби, травми, отруєння, патологічні, фізіологічні (під час вагітності) стану; вести пацієнтів з хронічними захворюваннями і станами; при необхідності надавати направлення до фахівця вторинної або третинної допомоги або ж сам буде консультуватися з ним. Він буде надавати невідкладну допомогу при гострому розладі фізичного або психічного здоров’я, стежити за запобіганням хвороб, надавати необхідні довідки (наприклад, в басейн), листки непрацездатності, направлення для проходження медико-соціальної експертизи та інше. У його компетенцію також входить спостереження за здоровою дитиною, неускладненою вагітністю та надання окремих послуг паліативної допомоги.

Чи будуть лікарі виїжджати на виклики?

Лікарі самі вирішуватимуть, їхати на виклик чи ні. Пацієнт повинен зателефонувати і записатися на прийом або ж переконати медика в необхідності обстежитися вдома. Оцінку ситуації лікар буде здійснювати на підставі озвученої йому інформації. Після цього він буде пропонувати пацієнтові найбільш прийнятний варіант: наприклад, не чекати його приїзду, а викликати “швидку”. Служба “швидкої” буде працювати у звичному режимі.

Що робити, якщо ваш лікар у відпустці або захворів?

Медустанову має забезпечити заміну лікаря, якщо він пішов у відпустку, захворів чи з інших причин не може прийняти пацієнта. Останнього повинні попередити про це заздалегідь.

Як записатися на прийом?

Пацієнт може записатися до лікаря особисто, по телефону, по електронній пошті. Про зміну контактних даних громадяни повинні повідомити заздалегідь.

Чи будуть працювати медустанови у вихідні?

Більшість закладів у вихідні не будуть працювати повний робочий день. Одночасно можуть бути створені чергові кабінети, де будуть приймати пацієнтів поза визначеними годинами, у вихідні, святкові та неробочі дні.

Чи можна вибрати приватного лікаря за державний рахунок?

Така можливість існує. Для цього приватна лікарня повинна укласти угоду з державою. У МОЗ запевняють, що приватні медустанови будуть працювати за тими ж тарифами на первинній ланці, що і державні.

Якщо я захворів під час відрядження або відпустки?

Екстрену медичну допомогу нададуть пацієнтові за місцем фактичного перебування. Якщо людині стане погано, сімейний лікар зможе проконсультувати його в будь-який час по телефону. У МОЗ переконані, що більшість ситуацій можна вирішити саме таким чином.

 

 

Зміна методу автентифікації пацієнта в електронній системі

Віднедавна на сайті Національної служби здоров’я України запрацювала онлайн-форма подання заяви від пацієнта до НСЗУ щодо зміни його методу автентифікації в системі. За перші тижні роботи онлайн-форми до НСЗУ надійшло 9727 заяв, за 8278 з них метод автентифікації пацієнта в електронній системі охорони здоров’я скинуто.

Нагадуємо, що при поданні пацієнтом декларації про вибір лікаря важливою інформацією та одним з методів підтвердження (автентифікації) його особи є номер мобільного телефону. Саме на цей номер будуть надсилатися повідомлення з номером електронного рецепту. Якщо номер був втрачений або змінений, внести актуальний номер можна після зміни методу автентифікації пацієнта в електронній системі. Тепер це можна зробити, подавши заяву в НСЗУ через онлайн-форму.

Для більш зручного та швидкого заповнення форми пропонуємо вам відеоінструкцію.